Wednesday, August 6, 2008

Sleep on It: How Snoozing Makes You Smarter

Wanneer u mij onverhoopt eens slapend mocht aantreffen dan is dat niet erg. Ik werk dan aan het analyseren van gegevens. Kortom ik verwerk wat er allemaal gebeurd is. Bovendien werk ik ook aan het opschonen van mijn interne harde schijf - mijn geheugen wordt bijgewerkt zo u wilt. Gelooft u me niet? Lees dan het artikel in Scientific American maar eens. Vooral de REM-slaap schijnt in dit verband erg belangrijk te zijn, uit onderzoek is gebleken dat je na voldoende slaap (met REM slaap) een taak beter volbrengt dan wanneer je die REM-slaap niet gehad hebt. Een interessant onderzoek, dat mij aan het denken zette. Sliep ik wel genoeg, moest dit bijvoorbeeld niet opgenomen worden in mijn werkrooster om nog beter mijn taken uit te kunnen voeren? Ik kwam er niet direct uit. Misschien dat wat slaap uitkomst kon brengen.

No comments: