Wednesday, January 14, 2009

Library World Records

Gelezen op Boekendingen. Wilt u iets weten over bibliotheken? Wat de kleinste is, de grootste, de duurste, de ..........noemt u maar op? Dat staat allemaal in het boek "Library World Records" waarvan nu een tweede druk verschenen is. Ik wist niet eens dat het bestond. Over het nut van dit soort feitjes en weetjes laat ik me niet uit, maar het doet me een beetje denken aan bepaalde internetsites die ik ken. Kijk bijvoorbeeld eens hier. En ook deze site mag er zijn. Een citaat van Boekendingen: "What are the titles of the largest and smallest books in the world? Which is the library with the most expensive budget? When were the first 10 university libraries in Asia founded? Where can one find the oldest surviving library building in the world? What are the names of the first three books to contain photographs? " En vult u verder maar in. Een engelstalige bespreking van Library World Records vindt u op de site Goodreads.com. Have fun.

No comments: