Monday, August 17, 2009

Bloggen loont

Iets dat iedere blogger zich wel eens afvraagt, heeft het zin wat ik doe? Word ik wel gelezen is dan de vraag. Dat kun je meten met tooltjes en je kunt het natuurlijk zien aan de reacties op je blog. Uit Europees onderzoek blijkt dat tussen de 15% en 25% van de mensen regelmatig een weblog bezoekt. En dat valt mij reuze mee om eerlijk te zijn. Ik had dat niet gedacht. Ik citeer nu even uit het artikel op Sync.nl (inderdaad, ook een blog): "Bij opinieleiders is dit aantal vele malen hoger, tussen de 30 en 50%. In de Aziatische markten liggen de percentages hoger dan in Europa. Nog een cijfer: 24% van de Europeanen vindt weblogs een betrouwbare bron van informatie. De betrouwbaarheid benadert de krant maar is vele malen hoger dan emailmarketing of TV reclame." Ook dit laatste feit, "de betrouwbaarheid benadert de krant......" was een volslagen eye-opener voor mij. Volgens het bericht van Frans-Peter Dechering loont het ook om veel te publiceren / aanwezig te zijn op andere sociale sites. Er zijn 5 argumenten te noemen, die het zakelijk bloggen aantrekkelijk maken. Te weten: interactie, kennis verzamelen, persoonlijk gezicht, rendement en onbekende netwerken. Bottomline van dit interessante artikel is: wie blogt die blijft. En daar houden we ons dan maar aan vast.

3 comments:

Unknown said...

En of!

Anonymous said...

yo.. luv this post.

Anonymous said...

итак: мне понравилось! а82ч