Sunday, July 26, 2009

Acoustic Planet

Acoustic Planet / artiest: Craig Chaquico. Craig Chaquico? Nooit van gehoord zult u misschien zeggen. En zo verging het mij ook, tot ik min of meer bij toeval struikelde over "Acoustic Planet", een album van Chaquico. Hij begon al vroeg met gitaar spelen en was vanaf zijn veertiende professioneel in nachtclubs bezig. Toen hij zestien was, kwam hij in aanraking met leden van Jefferson Starship, die hem even later vroegen als vaste gitarist toe te treden tot de band. Hij heeft dus een stevige rockbasis. In de negentiger jaren begon hij solo albums op te nemen, waarvan "Acoustic Highway" de eerste was. Het label dat op "Acoustic Planet" geplakt wordt is new age. Maar wat is new age? Of "what's in a name" zoals Shakespeare zei. Dit album bevat gewoon prachtige acoustische gitaarmuziek en heeft wat mij betreft niets te maken met het vage, dat ik altijd een beetje associeer met new age. Je kunt keer op keer naar deze CD blijven luisteren, zonder dat het gaat vervelen. Toppers vind ik "Just one World", "The Greywolf hunts again", en "Acoustic Planet". Hij doet me enigszins denken aan die andere gitarist, die niemand kent: Adrian Legg. Zet dit album maar eens lekker hard op en geniet van de mooie klank, die zijn gitaar produceert.

No comments: