Saturday, September 1, 2012

Boys & Girls

Boys & Girls / Alabama Shakes. Over de Alabama Shakes hoor je verschillende geluiden. Sommigen vinden de band wat gehypet en twijfelen aan de houdbaarheid er van, anderen zijn laaiend enthousiast, vooral over de live performance. Daar wilde ik meer van weten.

Via iTunes enkele tracks beluisterd en ik was direct om, dus het hele album maar aangeschaft. En ik heb nog geen seconde spijt gehad. Want wat een stem heeft Brittany Howard, de zangeres. Die deed mij een beetje denken aan Janis Joplin. Behalve zang speelt ze ook gitaar. Ze wordt verder bijgestaan door Heath Fogg, Zac Cockrell en Steve Johnson.

De band bestaat sinds 2009 en ‘Boys & Girls' is hun eerste album, uitgekomen in 2012. Hun muziek? Stevige bluesrock met ook wel soulinvloeden. Ze worden wel eens vergeleken met The Black Keys. Ach, dat weet ik allemaal niet, wat ik wel weet is dat ik het een prachtig album vind, zeer de moeite waard, ik kan iedereen dus aanraden hier eens naar te luisteren. En wat die houdbaarheid betreft, dat is altijd moeilijk te voorspellen, de tijd zal het leren.

No comments: