Monday, April 11, 2011

Een verspilde dag...

Het is weer lente, afgelopen zaterdag was het een echte lentedag, prachtig weer. In tegenstelling tot de rest van Nederland besloot ik mijn dag in mijn tuin door te brengen. Aangestoken door het mooie weer trekken we er op zo'n mooie dag massaal op uit. Ik zag mij al wandelend of fietsend te midden van honderden andere dagjesmensen. Het besluit kwam helemaal vanzelf toen ik rechtstreeks vanuit de douche mijn tuin inliep (nee ik ben geen naturist). Het was er heerlijk en nog stil. De zon scheen en overal kwam van alles veelbelovend boven de grond. De boom stond als een witte wolk vol bloesem. Longkruid, hyacinten, blauwe druifjes, narcissen bloeiden volop. De vogels, insecten.., ik zag de eerste hommels. Met verse krant, broodjes en koffie, het gevoel niets te hoeven bracht ik luierend mijn dag door, zelfs geen onkruid gewied! Ken u ook nog zulke dagen? Met onthaastende groet B.Logger. PS: ik nam wel nog een rapportje door in de tuin.

No comments: