Tuesday, May 20, 2008

Mobiel chatten zal sms'en verdringen

"Instant messaging zal op termijn niet alleen sms vervangen, maar ook e-mail op de pc. Dat stelt onderzoeksbureau Tns Nipo in een internationaal onderzoek naar het gebruik van mobiele telefoons." Zijn we allemaal over niet al te lange tijd aan het mobiel chatten i.p.v. sms-en? Volgens dit artikel uit Tweakers.net van Dmitri Reijerman wel. Er is onderzoek verricht onder 17.000 respondenten. Vooral het kostenaspect gaat een belangrijke rol spelen. Het chatten via ICQ of MSN is veel goedkoper dan het versturen van een sms. Zeker als je met flat fee abonnementen gaat werken. Toch zal er natuurlijk ook wat de kosten voor sms betreft een ontwikkeling naar beneden zijn. Ik kan me tenminste niet voorstellen, dat de telecomaanbieders rustig achterover gaan zitten leunen en deze voor hen negatieve ontwikkeling over zich heen laten komen. Het betekent voor mij nog een "steile" leercurve, een lange weg te gaan, want je kunt me bijna een digibeet noemen noemen op sms - en chat-gebied. Waarbij voor mij dan vooral de "kleinheid" van de toetsenbordjes bijna onoverkomelijk is.

No comments: