Wednesday, May 6, 2009

Maar laten we Twitter alsjeblieft simpel houden

De zoveelste applicatie voor Twitter: Tweetphoto. Om eerlijk te zijn, ik geloof het direct. Maar ik begin er niet aan om ze allemaal uit te proberen. Ben zelfs erg terughoudend hierin, want tevreden met de manier waarop Twitter momenteel voor mij werkt - dat is "only web-based" - en dus niet vanaf smartphone of zo. Ook de basic opties van Twitter zijn me voldoende, dat is waardoor de applicatie ook scoort bij zoveel gebruikers en waarin het zich onderscheidt van een heleboel andere web 2.0 tools. Die worden veelal opgetuigd met allemaal toeters en bellen, waardoor het tijden kost (voor veel mensen althans) om daarin thuis te raken en die te doorgronden. Via Twitter verstuur je korte berichtjes, niet meer dan 140 karakters, je linkt naar sites en je stuurt foto's op. Dat is het eigenlijk wel. En je volgt anderen natuurlijk. Maar, die applicatiebouwers - they all want to ride the wave. Laat Twitter oppassen dat het niet afglijdt naar het niveau van veel andere sociale sites. Twitter met zijn korte tekstveld dwingt u bovendien te leren goed en beknopt te schrijven. U leest daar alles over in dit artikel op Copyblogger. Kortom, keep it simple wat mij betreft.

1 comment:

Unknown said...

Ben ik wel met je eens. Het wordt al snel te veel. Ik koester vooral Thwirl en op de mobiel twitstatmobile en twitpic. C'est tout. Voor nu dan toch, want ook dat volstaat...