Wednesday, February 25, 2009

Killzone 2

Het zal de meeste mensen niet ontgaan zijn, Killzone 2, de nieuwe game voor de Playstation ligt bijna in de winkels. De reviews zijn uiterst lovend, het aantal pre-orders bedraagt dan ook al 1.2 miljoen. De verwachting is, dat er van dit spel toch wel een paar miljoen over de toonbank zullen gaan. De game is een zogenaamde "system seller", het moet dus ook de verkoop van de PlayStation 3 omhoog stuwen. Elk platform heeft wel zo'n game. Het is de eeuwige strijd tussen Xbox (Microsoft) en Playstation (Sony), en nu deelt Sony dan weer een klap uit. Het is (weer) een schietspel, net als bijvoorbeeld "Call of Duty". Ik ben een oen wat games betreft, mijn oog-hand coordinatie is die van een........., vult u vooral wat langzaams in. Bij splitscreens kijk ik altijd op het verkeerde scherm. Als sparringpartner voor mijn zoon word ik 40 keer neergeschoten tegenover hij 1 keer. U ziet het vast al voor u, geen succes! Ik kan wel zien of de graphics kloppen en hoe het met het realiteitsgehalte zit, en met het geluid. Dat zijn allemaal elementen die een game tot een topper kunnen maken. En dat schijnt bij Killzone wel goed te zitten. Nog iets bijzonders, de game is gemaakt door een Nederlandse studio, Guerrilla uit Amsterdam. Overigens wel voor 100% in handen van Sony. Maar toch. Een uitgebreide bespreking van dit spel vindt u op de site van Tweakers.net.

No comments: