Friday, March 6, 2009

Twitter

Op verschillende blogs is Twitter al eens aan de orde geweest. Ik las deze postings en ging dan meestal gewoon over tot de orde van de dag. Voelde niet de behoefte om me in het Twittergeweld te storten. Toch, meer en meer hoor je over Twitter als medium, dat vaak razendsnel zaken en nieuws oppakt en verspreidt. Vaak als eerste. Ook onze minister van Buitenlandse Zaken schijnt een fervent twitteraar te zijn. Hij werd er zelfs voor op zijn vingers getikt omdat hij iets "getwitterd" zou hebben, dat eigenlijk niet mocht. Gister was ik bij een workshop over de inzet van web2.0 applicaties bij de verspreiding van kennis in bedrijven. En ook daar kwam Twitter weer als middel aan de orde. Dat was voor mij de druppel, die de emmer deed overlopen. Vanmorgen direct een Twitter-account aangemaakt en mijn eerste "tweet" verstuurd. Nu maar eens kijken of ik er wijs uit kan worden. En of het vruchten gaat afwerpen, dus nuttig voor mij is. Want ik ben niet zo iemand, die om de haverklap gaat melden wat hij nu weer uitvoert. Ook ben ik niet in het bezit van een geavanceerde smartphone, waardoor ik altijd en overal kan twitteren. En dat is toch een beetje het sterke punt van Twitter. We zullen zien hoe het verder loopt.

5 comments:

digicmb said...

Twitter is ook delen van informatie; van je Twitter naam bijvoorbeeld en hem niet verstoppen op een plaatje ;-) (Romke20?)

biebblogger said...

Ah, daar gaan we al. Ik mag mij niet "verstoppen" achter een plaatje. Dit plaatje is mijn standaard plaatje bij alle web20 applicaties, communities en noem ze maar op. Wist niet dat Twitter andere regels hanteerde. Mocht dat het geval zijn ben ik snel uitgetwitterd.

Anonymous said...

Welkom op Twitter maar euh, waar kan ik je vinden?

Anonymous said...

Die anonieme reactie is van mij, te snel op verzenden gedrukt.

biebblogger said...

Volgens mij, maar ik weet er nog niet zoveel van Danielle, kun je me zoeken op mijn naam: Romke Visser. Zo af en toe lopen er dingen door elkaar. Neem ik persoonlijk accounts op web20 sites om uit te proberen. Andere keren doe ik dat voor de bieb en dan is het vaak te vinden door bieb arnhem (of bibliotheek arnhem)in te tikken.