Tuesday, June 28, 2011

Applicaties, applicaties, applicaties…….

Er zijn tienduizenden applicaties. Voor een ipadbezitter een ongekende luxe. Alsof je weer kind was en in een snoepwinkel stond.

Applicaties zijn kleine softwareprogrammaatjes, die leuke, nuttige, zakelijke, geinige of vage dingen kunnen doen. Ze zijn zo (draadloos) via de appstore te downloaden en klaar voor gebruik op uw ipad. Daar komt geen itunes aan te pas. Veel zijn gratis, maar er zijn ook heel veel waar u wel wat voor moet betalen. Vaak een paar euro’s, dus dat valt wel mee.

Het volgende probleem is natuurlijk, welke u het beste kunt downloaden. Waar te beginnen. Wanneer u eens googelt komt u o.a. op deze site van MacWorld terecht.
Je kunt op deze pagina ook een keus maken uit beste apps voor muziek, voor nieuws, voor creativiteit & ontwerp, voor spelletjes en last but not least voor kinderen. U treft er gratis en betaalde apps aan.

Natuurlijk hoeft u het niet zo aan te pakken. U kunt ook op uw ipad in de appstore gaan rondsurfen. Daar kunt u zoeken in categorieën, en bijvoorbeeld in ‘meest gedownloade apps’ kijken. Ik zelf vind filtering en lijstjes altijd wel handig, anders wordt het zo oeverloos. Goed, ik ga aan de slag. Mocht ik een topper tegenkomen, dan laat ik het u weten. Games waag ik me nog niet aan, dat is echt terra incognito voor mij. Maar mocht iemand een goede suggestie hebben, dan hou ik me aanbevolen. Alvast dank van een app-verzamelaar.

No comments: