Wednesday, October 3, 2012

Bericht van de dieren


4 oktober Werelddierendag. De actiegroep lekker dier roept ons op die dag geen vlees te eten. Dit voorstel legde ik voor aan mijn beide katten. Zij bleken daar weinig heil in te zien: op hun oude dag dwing ik hen op die manier weer te gaan jagen en ik heb immers ook bezwaren tegen de jacht? Die arme vogeltjes die ze tegenwoordig meestal met rust laten worden het slachtoffer van mijn idealisme.

Uit mijn studietijd herinner ik me medestudenten die hun kat uit vegetarisch idealisme op een vleesloos dieet zetten. Het beestje werd steeds zieker en na een bezoek aan de dierenarts kreeg hij weer vlees.

Mijn compromisloze huisdieren stellen nu voor op 4 oktober uitsluitend lamsvlees te eten. Ze redeneren daarbij als volgt: schapen zijn 100% vegetariƫrs. Dus lamsvlees is vegetarisch, een onzindelijke redenering maar ik vrees dat er niet meer uit te halen valt.

B.Logger

1 comment:

Romke said...

Heb je dit voorstel ook aan de lammetjes voorgelegd? En, waren ze het hiermee eens?