Monday, December 13, 2010

Lord of the flies ....

Ik weet niet hoe u vergaat maar .... bij mij overleeft altijd één vervelende steekmug het najaar. Deze mug heeft dan ook bijzondere gaven: hij kent de weg in mijn huis, kan geduld oefenen, uren stilzitten, zich onzichtbaar maken maar zich ook moeiteloos verplaatsen. Hij lijkt de gewoonten van de mens te doorgronden en verlegt zijn jachtterrein van badruimte naar toilet naar slaapkamer. Hij zet de aanval in wanneer ik machteloos lig te slapen of mij van geen onheil bewust onder de douche aan het inzepen ben. Kennelijk beschikt hij over voorspellende gaven want wanneer ik mijn hand ophef om hem uit te schakelen vliegt ie altijd weg ...

Deze mug is een staaltje van 'survival of the fittest'. Het is daarom de enige mug in het hele jaar die ik in gedachten een naam geef, altijd weer dezelfde naam: 'the red baron' zoals 'Manfred von Richthofen' de Duitse legendarische vliegenier uit de eerste wereldoorlog. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Manfred_von_Richthofen). Naast opluchting voel ik dan ook spijt wanneer ik er tenslotte toch in slaag zijn leven met een klap te beëindigen …

B.Logger

No comments: