Friday, December 3, 2010

Uit de kast

Naast (leuk) werk beschik ook ik over vrije tijd. Buiten goede vrienden weten niet veel mensen dat ik in die vrije tijd onder andere schilder. Zeg maar 'a secret hobby'. Dat verandert binnenkort.

In de buurt waar ik woon organiseren medebewoners half december een soort 'open huis dag'. Bedoeling is dat je laat zien wat je zoal doet op creatief gebied. Ik heb impulsief 'ja' gezegd. Natuurlijk had ik ook 'nee' kunnen zeggen maar ik draag al zo weinig bij aan het sociale leven in mijn buurt en ... het lijkt me leuk om eens te laten zien wat ik schilder.

Meteen daarna kwam de twijfel: toch ook spannend, ik laat wel iets van mijzelf zien! Wat zullen mensen er van vinden? Ineens voelde ik me een heuse kunstenaar? Hoewel ... die zijn wellicht meer overtuigd van hun eigen talent. In ieder geval gun ik hen dat want voor hen is het werk.

Ik stond ineens voor allerlei keuzes zoals: wat ga ik laten zien? Hoeveel? Ik besloot me te beperken tot enkele doeken: less is more ... Vervolgens: waar hang ik het op in huis? en ... in welke volgorde? Zo eenvoudig is het nog niet. Ik besloot toch door te zetten. Een keertje exposeren is een lang gekoesterde wens van me, ik durfde nooit. In eigen huis is dan wel zo veilig.

b.logger

1 comment:

Unknown said...

Ik kan me voorstellen dat het spannend is, schilderen is iets heel persoonlijks. Succes met je thuis-expositie! (leuk idee trouwens van je buurtgenoten).