Wednesday, July 6, 2011

Fit

Ooit baalde ik ervan maar inmiddels bouwde ik er een berenconditie mee op en nu ga ik het missen. Jarenlang nam ik iedere dag honderden traptreden op weg naar werk en naar huis. De NS bood mij deze gratis lichaamsoefening aan op het centraal station van Arnhem.

Dat is nu veranderd: station Arnhem dreigt in gereedheid te komen en in de nieuwe stationshal hoef ik nauwelijks trap te lopen. Er resteren slechts 45 traptreden bovendien kan ik voortaan roltrappen gebruiken die het doen!

Een voor de hand liggend alternatief is dagelijks het trappenhuis in de bieb op en neer lopen met jas en tas uiteraard (volle bepakking) Nadeel is dat zulk gedrag bevreemding wekt. Of erger nog, stel dat het aanstekelijk werkt en men massaal tot deze activiteit overgaat: lijkt me tamelijk desastreus voor een bibliotheekomgeving waarin steeds meer jongelui proberen te studeren.

Ik kan natuurlijk ook tweede hands 'steps' aanschaffen, ooit de aerobic trend van de jaren '90. Dat voelt erg retro en zinloos: bewegen zonder verder te komen ...

B.Logger

No comments: