Thursday, May 20, 2010

Airport Library....

Gelezen in de Volkskrant: Schiphol is de eerste luchthaven ter wereld die een permanente bibliotheek krijgt. Een extra faciliteit voor de reiziger die tijd overheeft.

Het idee is misschien geboren tijdens de uitbarsting van de vulkaan op IJsland. Die heeft voor het luchtverkeer enorme gevolgen gehad. Reizigers die dagen of nog langer op Schiphol gestrand waren. En die vulkaan is nog lang niet uitgewerkt.

Maar de bibliotheek is natuurlijk ook bestemd voor reizigers, die een langere tussenstop maken. Die dus tijd overhebben en daarin o.a. naar de bibliotheek kunnen gaan.

Die bibliotheek wordt van alle gemakken voorzien. Luie leesstoelen en stoelen met luisterapparatuur, een leestafel met ipads, een downloadzaal, en 3 leestorens met o.a. vertaalde nederlandse literatuur, boeken over design, catalogi van nederlandse musea e.d. Dit alles om de reiziger een goede eerste indruk van Nederland te geven. Bij schrijvers moet u o.a denken aan Nooteboom en Mulisch.

Om gebruik te kunnen maken van de bibliotheek (net als de dependance van het Rijksmuseum) hebt u uiteraard een vliegticket nodig. Verschil met een gewone bibliotheek? Ja, dat is er ook, u kunt namelijk geen boeken lenen, alleen ter plekke inzien.

Als u het mij vraagt, een leuk idee. U leest er bij de Volkskrant meer over.

7 comments:

Rob van den Dam said...

Dit is een ontzettend leuk idee en zal zeker veel mensen trekken. Het is wel jammer dat er geen datum wordt genoemd wanneer het open gaat. Hopelijk wel snel want die aswolken blijven maar komen...

hoogerduyn said...

Het plaatje dat jullie erbij zetten is een beetje misleidend, want zo wordt het niet uitgevoerd.

Lees hier meer:
http://www.boekendingen.nl/wp-nieuws/?p=4607

Anonymous said...

Op de website van ProBiblio is inmiddels een plaatje te vinden van het huidige ontwerp....

biebblogger said...

Dank voor de opmerkingen over het plaatje dat erbij zat. Ik wist dat dat niet klopte, want dat had ik vanmorgen in de krant gezien. Maar, waar was het correcte plaatje wel te vinden? Dankzij tenaanval heb ik die nu toch kunnen vinden.

osma said...

Hallo iedereen,
Mijn naam is Mr, Rugare Sim. Ik woon in Nederland en ben vandaag een gelukkig man? en ik heb mezelf gezegd dat een geldschieter die mij en mijn familie redt van onze slechte situatie, ik zal doorverwijzen naar iemand die hem leent, hij gaf mij en mijn gezin geluk, ik had een lening nodig van € 300.000,00 om mijn leven helemaal opnieuw te beginnen, want ik ben een alleenstaande vader met 2 kinderen ik ontmoette deze eerlijke en Allah vrezende man lening geldschieter die me helpt met een lening van € 300.000,00, hij is een Allah vrezende man, als je een lening nodig hebt en u betaalt de lening terug, neem dan contact met hem op en vertel hem dat (Mr Rugare Sim) u naar hem verwijst. Neem contact op met de heer, Mohamed Careen via e-mail: (arabloanfirmserves@gmail.com)


INFORMATIEFORMULIER VOOR LENINGTOEPASSINGEN
Voornaam......
Midden-naam.....
2) Geslacht: .........
3) Lening vereist: .........
4) Leentijd: .........
5) Land: .........
6) Huisadres: .........
7) Mobiel nummer: .........
8) E-mailadres ..........
9) Maandelijks inkomen: .....................
10) Beroep: ...........................
11) Over welke site ging u hier over .....................
Bedankt en vriendelijke groeten.
E-mail arabloanfirmserves@gmail.com



Hallo iedereen,
Mijn naam is Mr, Rugare Sim. Ik woon in Nederland en ben vandaag een gelukkig man? en ik heb mezelf gezegd dat een geldschieter die mij en mijn familie redt van onze slechte situatie, ik zal doorverwijzen naar iemand die hem leent, hij gaf mij en mijn gezin geluk, ik had een lening nodig van € 300.000,00 om mijn leven helemaal opnieuw te beginnen, want ik ben een alleenstaande vader met 2 kinderen ik ontmoette deze eerlijke en Allah vrezende man lening geldschieter die me helpt met een lening van € 300.000,00, hij is een Allah vrezende man, als je een lening nodig hebt en u betaalt de lening terug, neem dan contact met hem op en vertel hem dat (Mr Rugare Sim) u naar hem verwijst. Neem contact op met de heer, Mohamed Careen via e-mail: (arabloanfirmserves@gmail.com)


INFORMATIEFORMULIER VOOR LENINGTOEPASSINGEN
Voornaam......
Midden-naam.....
2) Geslacht: .........
3) Lening vereist: .........
4) Leentijd: .........
5) Land: .........
6) Huisadres: .........
7) Mobiel nummer: .........
8) E-mailadres ..........
9) Maandelijks inkomen: .....................
10) Beroep: ...........................
11) Over welke site ging u hier over .....................
Bedankt en vriendelijke groeten.
E-mail arabloanfirmserves@gmail.com

Anonymous said...

Hallo allemaal, ik ben super enthousiast vandaag. Ik zag opmerkingen van mensen die al een lening van LAPO MICRO FINANCE hadden ontvangen en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen en slechts enkele uren geleden bevestigde ik een totaalbedrag van eur 50.000 euro dat ik op mijn eigen bankrekening had aangevraagd. Dit is echt geweldig nieuws en ik adviseer iedereen die een echte lening nodig heeft om een aanvraag in te dienen via hun e-mail: lapofunding960@gmail.com

Anonymous said...

My 45,000 euros loan has just been granted, thank you very much LAPO MICRO FINANCE . I will talk about your services with people around me who need a loan or financial assistance because I am impressed by your quick response .if you need a loan Do not hesitate to contact a real legal lender with 100% guarantee : E-mail: lapofunding960@gmail.com