Monday, May 3, 2010

Google Chrome

Google Chrome is de browser ontwikkeld door Google. Want ook op het browsergebied wil het bedrijf zijn deuntje meespelen. Of.... een stuk van de koek hebben. Nu had Biebblogger al wel eens een aantal andere producten van Google geprobeerd. Sommige daarvan bevielen hem, andere liet hij schieten na ze een keer gebruikt te hebben.

De zoekmachine Google wordt door zeer vele (de meeste) surfers gebruikt. Deze is zelfs zo ingeburgerd, dat voor het gebruik ervan een woord is ontstaan: googelen. Dan heb je het als bedrijf marketing technisch goed gedaan.

Google docs heeft Biebblogger wel gebruikt, maar er kleefden toch nogal wat nadelen aan. Blogger, dat op een gegeven moment opgekocht werd door Google, gebruikt hij wel al jaren evenals het mailprogramma Gmail. iGoogle is nooit wat geworden, hij gebruikte Netvibes al. En dan stap je niet weer over.

Wat browsers betreft was hij ooit al overgegaan van Internet Explorer naar Firefox. En werkte daar jaren mee naar volle tevredenheid. Toch begon het de laatste tijd wat te wringen, Firefox was als browser duidelijk zwaarder, logger en trager geworden. Google Chrome daarentegen was jong, fris, licht en volgens de verhalen en onderzoeken sneller dan alle andere concurrenten.

Daar moest hij meer van weten. Vorige week dus Chrome geinstalleerd. Nou, die ziet er 'lean and mean' uit. De meest kale browser, die hij ooit gezien heeft. De snelheid lijkt prima te zijn. Werkt uiteraard ook met 'tabbed browsing'. Hij moet nog uitvinden welke extensies er allemaal voor Chrome bestaan, en hoe je de dingen instelt bij deze nieuwe browser. Maar de eerste indruk is goed. Biebblogger houdt u op de hoogte. Mocht u intussen zelf Chrome eens willen proberen, de Nederlandse download vindt u hier.

4 comments:

Maria Wezendonk said...

Voor het programma G!ds2 werk ik met Chrome en het bevalt erg goed. Juist de soberheid vind ik erg prettig. Mozilla Firefox vind ik niet prettig, maar dat is gevoelsmatig, waarschijnlijk komt het door de traagheid.

biebblogger said...

Blij te horen dat jij er tevreden over bent Maria. Heb je ook al extensies gedownload en geinstalleerd? Ik wel. Ook dat gaat uiterst makkelijk en snel. Ik denk dus dat ik hier wel mee overweg zal kunnen en dat het een blijvertje wordt.

Ria said...

Ik heb chrome op mijn laptop geinstalleerd. Wat ik nu heb ervaren met Chrome, ik kan mijn webmail niet goed gebruiken, met het beantwoorden van berichten krijg ik veel foutmeldingen. De pagina wordt niet goed geladen. Gebruik ik explorer dan heb ik geen problemen.
Ik gebruik Chrome nog een tijd om te testen vooral met downloaden, kijken of dat goed gaat.

yanmaneee said...

vans outlet
air max 97
retro jordans
coach outlet
golden goose
jordan retro
curry 6
off white hoodie
coach outlet
supreme clothing