Tuesday, December 20, 2011

Kerstpakketten








Ontving u ook een kerstpakket? In de loop der jaren deed ik ruime ervaring op en dit jaar was ie weer redelijk geslaagd. Op de foto ziet u mijn twee enthousiaste huisgenootjes die zich in deze materie verdiepen. Het gaat hen ieder jaar om het pakket als woonvorm. Deze werd goedgekeurd...




Het probleem is uiteraard dat men het niet iedereen naar de zin kan maken. Een paar jaar geleden konden wij zelf via een website een eigen pakket samenstellen, dat is natuurlijk helemaal 'op maat' maar de verrassing is er ook wel een beetje af.

In tijden van bezuinigingen op mijn vorige werk verviel ooit het hele pakket. In ruil daarvoor kregen we een kerskaart met foto van de directie (het waren er twee) die ons uitlegden dat het er dit jaar niet inzat en voor het overige ‘prettige kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar’.

Meest origineel was een in elkaar geknutselde kerststal die ik eveneens op mijn vorige werk mocht ontvangen, compleet met Josef en Maria, een kindeke, drie wijzen (uit het oosten, dat kon je duidelijk zien), enige herders, een os en een ezel, allen in gips en geschilderd.

Nu is zo'n stal nogal Rooms Katholiek naar mijn idee, maar een pikant detail was dat dit alles vervaardigd was door onze patiƫnten: TBSgestelden. Dat geeft toch een heel andere gevoelswaarde. Het idee dat volstrekte boeven dit gemaakt hadden voegde iets toe aan de kerstgedachte.

Overigens: na een paar jaar verloor Josef zijn hoofd waarna ik hem verving door een ‘stand in’ herder. Toen ik de stal later gebruikte in de bibliotheek als presentatiemateriaal verdwenen Maria en het kindeke op geheimzinnige wijze .... Het lege stalletje eindigde zoals u kunt zien als open opvang voor rokende vogels.

B.Logger.

No comments: