Friday, May 18, 2012

Een schijnbare Pyrres overwinning

Yes! Yes! Opnieuw gewonnen !!! Ik kwam dit jaar relatief moeizaam op gang maar won opnieuw de grote geschiedenquiz op Nederland 2.
Voor wie ook keek: bij de eerste ronde haalde ik 8 respectabele punten, dus genoeg om door te gaan, bij de tweede ronde maar liefst 12 punten, in de finale 6 punten (en steeds als eerste gedrukt) Voor mij is dat belangrijk omdat ik geschiedenis aanschaf voor de bieb.

Felicitaties zijn overbodig want vervolgens zet ik tevreden mijn tv uit: ik doe slechts mee met pen en papier, thuis voor de buis, hapje drankje er bij. Mijn wil om te winnen is zo groot dat ik geneigd ben tot vals spelen. Vervolgens krijg ik steevast wroeging: verander het krulletje achter de vraag (ik had het juiste antwoord toch echt overwogen) alsnog in een negatief kruisje, want ik streepte het goede antwoord op het laatste moment door.

Gelukkig weet ik mijzelf altijd weer te overwinnen: ik besef heel goed dat ik te door smokkelen slechts mijzelf een rad voor ogen draai en dat is de echte overwinning. 2 x nep = waar.

B.Logger

No comments: