Tuesday, February 21, 2012

Bibliotheek Gent: catering

Biebblogger was een weekendje in Gent. Een prachtige, historische stad. Veel oude geveltjes en (Middeleeuwse) straatjes, mooie pleinen en, zoals het een Belgische stad betaamt, leuke kroegjes. Ook bezit Gent een paar interessante musea: Designmuseum, SMAK, STAM, Museum voor Schone Kunsten, om er maar eens een paar te noemen.

Na een bezoek aan één van de musea, op de terugweg naar ons hotel, doemde plotseling de bibliotheek voor ons op. Ik zweer het, het was geen opzet. Omdat de lunch erbij ingeschoten was, gingen we naar binnen. Om de bieb te bekijken en om te zien of er een catering was. Die was er gelukkig.

Nu is Biebblogger wel wat gewend op het gebied van catering en bibliotheken, maar zoiets was hij nog niet tegengekomen. Naast allerlei soorten broodjes (zeg maar, van alles op etensgebied) bevatte de kaart een ruim aantal Belgische bieren, wijn en bijvoorbeeld Irish Coffee. Drank dus. Niet iets wat je in een bibliotheek verwacht.

Ik stel me dat arme personeel al voor. Een ijzeren zelfdiscipline is hier gewenst, anders gaat het goed fout. Aangezien ik die dag niet meer hoefde te werken, sloeg dat niet op mij en kon ik met een gerust hart toegeven aan een moment van zwakte. De catering (op de eerste verdieping en voorzien van buitenterras) nodigt uit om eens binnen te lopen, de bieb te bezoeken en een hapje of drankje te nemen. Gezellig. Achter ons zat iemand met het boek “Spiritualiteit voor Dummies” , wij hadden de spiritualiën voor ons op tafel staan. Een bijna ideale bibliotheek, deze in Gent.

No comments: