Monday, February 13, 2012

De Horrorwinter

De horrorwinter is weer voorbij. Maar vond u het ook zo’n horrorwinter? Een term die op een gegeven moment opdook om aan te geven dat er een verschrikkelijke winter aan zat te komen. Want daar denk je aan bij “horror”.

Het was de koudste februarimaand (tot nu toe) sinds ik meen 1917. Dat wel. Toch moet ik bekennen, dat ik het niet als huiveringwekkend ervaren heb. Aangezien ik me daar een beetje op ingesteld had viel het dus wat tegen. Het was zelfs niet “horror” genoeg voor een Elfstedentocht, hoewel het maar een haartje scheelde. Net als vorig jaar.

Dit laatste feit moet overigens wel degelijk een schrikbeeld, een horreur, zijn voor al die schaatsliefhebbers, die zo graag weer eens een Elfstedentocht hadden willen hebben. Met recht kan deze winter door hen als een horrorwinter bestempeld worden. Zoiets bedenk je niet, twee keer achter elkaar.

No comments: