Monday, February 6, 2012

Winter.

De ijsmeesters komen bijeen. Terwijl Henk Westbroek in zijn column nog mopperde over de nutteloosheid van de winterbanden onder zijn auto voorspelde Biebblogger al de huidige koudegolf. Dit wijst op een meteorologisch begaafdheid, er stroomt dan ook Frysk bloed door zijn aderen. Eerlijk gezegd: ik zat helemaal op de lijn Westbroek.

Ik heb geen auto, laat staan sneeuwbanden, maar kocht eind vorige winter 'onderschuif zooltjes', ze hebben stalen noppen, met een paar bandjes bevestig je ze onder je schoenen. Ideaal bij gladheid. Bij gebrek aan winter leek het een nutteloze uitgave.

Afgelopen week kon ik ze testen en ze zijn echt geweldig.
Één verontrustend nadeel: op gladde natte tegelvloeren neemt je ijzeren grip op de ondergrond af tot ver het landelijk gemiddelde. Ik ging juist dankzij die zooltjes bijna onderuit op centraal station Nijmegen toen ik me naar een trein wilde haasten.

B.Logger

No comments: