Thursday, August 11, 2011

Weesklussen

Vakantietijd, u (mijn klanten) vertrok in grote getale naar andere oorden. ' Heb het goed daar'. Ook veel collega's vieren vakantie, voor hen geldt dezelfde wens. Het geeft mij een heel eigen vakantie gevoel: na de drukte van reisboeken uitzoeken was het soms bijna bladstil in de bibliotheek. Ik heb enkele weken veel meer tijd, aandacht en vrijheid voor zaken die bleven liggen.

Die zaken noem ik 'weesklussen': verweesde klussen want er hangt geen duidelijke eigenaar (meer) aan: niet 'Pietje of Jantje moet dat doen', het zijn geen dringende zaken maar het moet allemaal wel een keer gebeuren! De meeste kosten net te veel tijd om in de loop van het jaar in een verloren uurtje te doen. Of in ieder geval dacht ik dat altijd. Soms valt dat enorm mee.

B.Logger

No comments: